torsdag den 13. marts 2008

Mere nordlys

For nogen tid siden bragte jeg Patrycja Jernas lille video om samedagen her i Tromsø. Hun fortalte mig senere, at optagelserne var lavet med et lille lommekamera og redigeringen var lavet med Windows Movie Maker - et standardprogram som følger med Windowspakken.
Det gjorde mig nysgerrig og for at prøve programmet har jeg her i aften lavet en lille film, hvor råmaterialet simpelthen er alle de billeder, jeg tog af nordlyset lørdag aften.
Når man som jeg har arbejdet i mange år med professionel billedredigering, er det indlysende, at programmet har sine begrænsninger, men det viste sig utroligt nemt og intuitivt at arbejde med, så jeg uden instruktion på en god times tid har lavet følgende lille video om nordlyset i Straumsbukta.




(Nu er der jo nok et par hardcore videofolk, der har bemærket et par spasserklip. Ja, jeg ved det godt, men det er altså også kun en test for sjov.)

I øvrigt er det jo fredag i morgen - og så har vi igen weekend. Vi satser alvorligt på at blive færdig med at indrette loftet.


Ha' det


Jesper

Ingen kommentarer: