torsdag den 28. august 2008

Odderen er løs

















Jeg har tidligere her på siden berettet om den odderfamilie, som holder til i den lille elv, der danner skellet ind til naboen mod nord. Men det har knebet lidt med dokumentationen, der mest har bestået i uskarpe billeder og spor i sneen.
Men nu er det helt sikkert. Vi spottede en odder i fjorden her i aften lidt over otte. Jeg greb kameraet og tog et par billeder af det svømmende kreatur, selv om jeg sådan set har masser af dem i forvejen. Men heldet var med mig. Jeg var på vej ned mod fjorden i en retning nord for bådehuset. Og odderen var på vej mod en position på strandbredden syd for bådehuset. På den måde kunne jeg snige mig uset ned til stranden og der forevige odderen midt i sit måltid, der består af en eller anden slags fladfisk - temmelig stor i øvrigt. Hvem ved, måske en rødspætte eller en pighvar?
Det blev til et par temmelig flotte billeder, som jeg hermed deler med alverden. Og så bekræfter det i øvrigt en fornemmelse, jeg længe har haft om, at det må være muligt at fange fladfisk lige ud for huset. Normalt er det torsk og sej, vi fanger, men nu hvor det er bevist, skal jeg prøve med nogle andre teknikker. Måske det kommer så vidt, at jeg vil til at sætte bundgarn - selv om man vistnok både skal have licens og betale fisketrygdafgift for den slags, her i det betonkommunistiske velfærdsnorge.
Under alle omstændigheder; takket være billederne er humøret højt i aften.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: