fredag den 10. oktober 2008

Et væld af blomster


















Inden jeg tog til Oslo mandag morgen, blev jeg enig med Dina om, at det nu nok var ved at være tiden, hvor vi ikke får mere ud af blomsterne i haven.
Derfor kunne hun sådan set ligeså godt tage dem ind. Så det var noget af et imponerende blomsterflor, der mødte mig, da jeg kom hjem onsdag aften.
Blomsterne herover er en slags valmue, men de blev sået lidt sent og begyndte først at blomstre for et par dage siden, men jeg skal da love for, at de tager revanche, nu de er kommet indendøre.
Vores latyrus er blevet rigtig store og har mange knopper, så der stod faktisk laturus over det meste af huset. Her står de sammen med de stokroser, som jeg reddede, da nattefrosten blev hård, mens Dina var i Karasjok.
Og her - midt på sofabordet - har Dina skabt noget, der vel må betegnes som verdens største latyrus-buket. Der går sikkert et par dage, inden den springer ordentlig ud.
Og med disse blomster går vi så i vinterhi - i hvert fald for et par dage, ind til jeg kommer på arbejde igen eller vi får internettet tilbage i Straumsbukta.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: