søndag den 26. oktober 2008

Sommerasters



















Efter ikke at have set haven i dagslys i en hel uge var det herligt endelig at komme ud og kigge i dag - og der ventede der mig en stor overraskelse.
Da jeg besøgte mine forældre i Farsø i slutningen af juni, fik jeg nogle af fars små sommerasters med hjem. De blev plantet, men der har nu ikke været den vilde vækst i dem i løbet af sommeren - kølig som den har været.
Men nu - her i slutningen af oktober og efter den første periode med nattefrost - står de i fuldt flor. Tja blomsterne er måske lidt små i det, men de blomstrer i hvert fald. Og efter en nat, hvor vi har skruet uret tilbage, fordi det ikke længere er sommertid, og hvor dagen efterhånden er kortere end otte timer, så er det helt vidunderligt bare at se noget, der blomstrer.
Og det er jo ikke slut med disse sommerasters. Bemærk julerosen nederst til højre i det lille billede. Den blev plantet samtidig med asters'ne. Den har fået en glans på bladene, som den ikke har haft hele sommeren, så gad vide, om ikke den er ved at vågne til dåd?
Ellers er weekenden ved at gå på hæld, og en ny arbejdsuge står for døren. Mandag morgen tager jeg til Helsingfors, hvor jeg skal til møde det meste af ugen. Hjemme igen enten torsdag eller fredag.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: