lørdag den 22. november 2008

Diplomat-humor

- Hvad er forskellen på en diplomat og en ung pige? Jo, når en diplomat siger ja, mener han måske, og når han siger måske, mener han nej! Men når en ung pige siger nej, mener hun måske, og siger hun måske, mener hun ja!
Diplomater og den slags er bestemt ikke verdens mest kedelige mennesker. De fleste har oplevet meget, og mange af dem er mand for en god historie.
Blandt andet hørte jeg i den forløbne uge denne her om Gordon Brown, som i firserne var på statsbesøg i sydamerika. En aften var stemningen blevet noget løftet ved et selskab og Gordon Brown bød den første, den bedste op til dans. Ønsket blev dog høftligt afslået af pågældende:
- No, Mr. Brown, jeg vil ikke danse med dem af tre grunde. For det første er de jo beruset, for det andet er det ikke en vals, orkestret spiller, men derimod Perus nationalsang, og for det tredje er jeg ikke en dame, men biskop i Lima!
På billedet er jeg sammen med Igor Veselov fra det russiske katastrofe-ministerium(!), som jeg efterhånden har mødt en del gange, og som bestemt er et spændende bekendtskab.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: