fredag den 4. juni 2010

Dagens ord XXVI

Jeg har tidligere på denne plads besværet mig over danskernes problemer med at finde ud af, om et sammensat ord skal skrives i et eller to år. Det skete i sin tid, fordi jeg havde set et skilt, der reklamerede med "Bedstemor boller".
I dag så jeg en plakat for en koncert på den lokale herregård Bratskov. Men det er unægteligt voldsomt meningsforstyrrende, når arrangørerne skriver, at koncerten foregår på "BRAT SKOV". Hvis nu tekstforfatteren havde benyttet store og små bogstaver i stedet for versaler, er jeg sikker på, at vedkommende selv ville have kunnet se, at det er forkert at skrive dette stednavn i to ord!

Jesper

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tja, hvor mange år de skal skrives i, må folk vel selv bestemme....:-))

Jesper Hansen sagde ...

Kære anonym

Med en så dum bemærkning forstår jeg udmærket, at du foretrækker at være anonym...

Med venlig hilsen
Jesper

Anonym sagde ...

Tjaaa. Dum er den nu ikke, hvis du læser din egen tekst igen...Godt år igen.

Jesper Hansen sagde ...

Tjaah - eftersom du tydeligvis ikke kan stave, må du vel have det synspunkt. Godt ORD igen!

Anonym sagde ...

Jammen, så må jeg jo paste din egen tekst:

Jeg har tidligere på denne plads besværet mig over danskernes problemer med at finde ud af, om et sammensat ord skal skrives i et eller to år.

Jesper Hansen sagde ...

Kære anonym!
Tjah, når man peger på andre, er der altid tre fingre, som peger på en selv. Du har helt ret - jeg kan ikke stave og jeg græmmes...
Men hvorfor må jeg ikke vide, hvem du er?

Jesper

Anonym sagde ...

Got You..:-)

Sure gamle mand....:-))

VH

Per Lyngby

Anonym sagde ...

Got You - sure gamle mand :-)

VH

Per Lyngby

Anonym sagde ...

Som du kan se, er det ikke for at være anonym, det driller bare, når jeg skal skrive kommentarer her i boksen.

Driller, ja. Nu fik du den to gange. Øv!

Vh

Per

Jesper Hansen sagde ...

Jeg overgiver mig...

Jesper