tirsdag den 15. juni 2010

Mikkel ræv

Tirsdag aften kørte vi en solnedgangstur til havnen i Attrup for at få en is.
Pludselig og uden varsel lige før Torslev sad der sørme en ræv og kløede sig bag øret. Temmelig febrilsk fik jeg fisket kameraet frem fra bagsædet (en gymnastisk bedrift af en mand i min størrelse) og jeg tog et par billeder gennem forruden. Det var bestemt ikke optimalt, da der var skumringslys - og med en rude imellem er det ikke muligt at bruge blitz.
Så selv om jeg havde Mikkel på fem meters skudhold, var jeg nødt til at stå ud af bilen for at få et bedre billede.
Resultatet var temmelig forudsigeligt: Mikkel stak halen mellem benene og bragte sig i sikkerhed inde på marken. Men egentlig bange var han nu ikke - så på sikker afstand satte han sig på halen og gloede et øjeblik på manden med kameraet. Heldigvis - for så fik jeg da et enkelt billede uden bevægelses-uskarphed. Men som så ofte før, havde jeg kun min standardoptik med. Det kunne ellers være blevet et perfekt billede, hvis jeg havde brugt min telelinse. Hvornår mon jeg lærer, at telen skal være fast stationeret i bilen?
Men endnu engang fik vi et håndfast bevis på det levende og alsidige dyreliv, som vi har her på Øland.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: