fredag den 26. november 2010

Iskrystal















Vinterens første frostperiode er kommet lidt bag på mig - og jeg havde derfor endnu ikke fået tømt mine regnvandsbeholdere, da frosten satte ind.
Torsdag blev jeg opmærksom på problemet. Heldigvis er der så store mængder vand - og vand har jo en god evne til at holde på varmen - så tønderne var ikke frosset rigtigt til. Der var kun lidt is på overfladerne og kanterne, så det måtte jo være en smal sag at få vandet ud.
Helt så let gik det dog ikke. For hanerne var selvfølgelig bundfrosne, så jeg måtte i gang med kogende vand og klude - og det lykkedes da også til sidst af få vandet til at løbe.
Da det først kom igang, brød isen i tønden sammen - og der opstod de mest fantastiske krystalformationer.
Flot ser det ud - og nu er tønderne tømt, så nu må det for min skyld blive ved med at være frost - lige ind til vandingssæsonen i haven begynder igen.

Jesper

Ingen kommentarer: