tirsdag den 13. september 2011

Humør i valgkampen

Valgkampen til det kommende Folketing har sandt for dyden ikke budt på megen humor indtil videre.
Det er der sikkert mange og dybt seriøse forklaringer på - selv har jeg da også et par stykker, men dem holder jeg nu for mig selv, så jeg ikke bidrager til at ødelægge det gode humør.
Til gengæld vil jeg ikke lægge skjul på, at jeg fik mig et godt grin, da der mandag på Facebook dukkede en alternativ version af Socialdemokraternes valgprogram - og den skal bloggens læsere da ikke snydes for:

- Milionærer skal betale ekstraskat (bare ikke Helles mand)
- Børn skal gå i folkeskole (bare ikke Helles børn)
- Danskere har ét personfradrag pr. person (dog ikke Helle, hun har 2)
- Folk skal betale for at køre ind og ud af KBH (dog ikke Helle, hun bor 50 meter inden for ringen)
- Man skal cykle og køre bus i KBH (dog ikke Helle, der tager bil hver dag fra Østerbro til Borgen)
- Man skal betale dansk moms (dog ikke Helle, der flexleaser på tysk moms hos Fleggaard.


For egen regning vil jeg godt tilføje: "Man skal betale mere for at flyve (dog ikke Helle, for hun får sine flybilletter betalt af Folketinget)"
For der skal ikke herske tvivl om, at jeg finder, at Socialdemokraternes og SF's planer om en flyafgift er en hel urimelig belastning af Nordjylland, som jeg simpelthen betragter som en skat på udkantsdanmark.
Billedet, som hverken er særlig godt, særlig skarpt eller særlig humoristisk, fandt jeg i arkivet. Det er taget under optællingen af stemmer ved det grønlandske landstingsvalg i 2002, hvor vi i Nuuk måtte gennem flere omtællinger for at få stemmerne til at passe. På billedet ses udover undertegnede kommunalbestyrelsesmedlem og senere landstingsmedlem Esmar Bergstrøm samt skatteinspektør Franklin Høegh-Olsen, der i mange år var afstemningsleder i Nuuk.

Jesper

Ingen kommentarer: