tirsdag den 25. oktober 2011

Kulturel

Lørdag aften var jeg inviteret til at tale på Sanden Bjerggaard i Slettestrand ved et såkaldt - som der stod i indbydelsen - "spændende og anderledes inspirerende kulturarrangement" - arrangeret af den lokale kulturgruppe "Tankesættet".
Sammen med tre andre deltagere fra Visitjammerbugtens katalog over lokale foredragsholdere og underholdere skulle jeg causere over fænomenet luft - og det blev da en ganske underholdende aften. Ikke mindst fordi den ellers brandskadede Sanden Bjerggaard bød på et par glas af min favorit-Riesling fra Trimbach. Selv drikker jeg ganske vist ikke spiritus, når jeg er kørende - men jeg fik da lov til at tage sjatterne med hjem.
Jeg kom ganske vidt omkring i mit indlæg. Aftenens emne - luft - er jo en gave til en mand, som er vild med både fly og fugle - men det var nu også anledningen til et par pikante historier om hvalers dårlige ånde og hundeprutter med mere.
Men forresten er det da også lidt af skæbnens ironi, at netop min ringhed sådan blev inviteret til en kulturaften. Folk, som kender mig, vil vide, at jeg er dybt skeptisk over for netop kultur - når den dyrkes kollektivt. Men nogen skal jo lave det hårde arbejde - og jeg stiller da gerne op en anden gang, hvis der er brug for lidt underholdning en lørdag aften.

2 kommentarer:

Margot sagde ...

De burde spørre deg om du kan gi en foredrag om språk! Det ville vaere underholdende...

Jesper Hansen sagde ...

Tak for kommentaren - jeg skal nok sige jatak, hvis opfordringen kommer...