mandag den 5. marts 2012

Projektmageriet

Weekenden har budt på hæderligt forårsvejr, og der er nu kommet godt skred i forårets første projekt.
Mine projekter har det jo med at udvide sig, når jeg først kommer i gang. Egentlig var det bare meningen, at jeg ville lave en lille kasse til mine røge-remedier - riste, gasblus og så videre - men da jeg tilfældigvis fik fat i noget billigt træ, voksede planerne henover vinteren.
Jeg har nemlig haft det problem med min røgeovn, at jeg ikke kan bruge den i voldsom vestenvind, der jo er den mest fremherskende på egnen, simpelthen fordi vinden blæser røgen ud af røgekammeret. Jeg har også gjort nogle erfaringer med røgekassens udformning, så den skal ændres lidt - og gøres større.
Enden på det hele blev, at jeg er gået i gang med at bygge et lille skur til røgeriet - og det har jeg altså været i gang med de seneste dage. I weekenden kom jeg så langt, at jeg vel nærmest kan kalde det rejsegilde - selv om jeg nu ikke lige har fejret det med pølser og bajere, som sådan noget ellers bør gøres. Men det skyldes jo mest, at der i røgeovnen hænger et par lækre laks, der lige skulle være færdige, inden at jeg kan begynde at ændre på selv røgekassen.
Men sjovt er det - og flot kommer det nok også til at se ud. Næste projekt bliver så at få lavet finish på selve pejsen og det kommende udekøkken, der skal være bag ved drivhuset. Mere om det, når vi kommer længere hen på foråret.

Ingen kommentarer: