torsdag den 24. maj 2012

Samarbejde

Græsset skal slås, skal det...

Genboen spilder ikke tiden.
Ikke fordi jeg på nogen måde har planer om at hoppe med på havetraktor-bølgen, men jeg kan alligevel ikke sige mig fri for at være en lille smule imponeret, når de slår græs over på den anden side af vejen.

Hele to havetraktorer er i brug - og med mejetærskerne på kornmarkerne som forbillede klarer de hurtigt, nemt og smertefrit adskillige kvadratmeter græsplæne.

Men det skal nu også med, at de ligger, som de har redt - eller sået, om man så må sige. For det er altså en enorm græsplæne. Da jeg i sin tid flyttede ind på Nørremarksvej, var der et lille savværk, der lavede brænde og lignende - men den virksomhed blev solgt sidste år, pladsen blev ryddet og ejeren overtog selv jorden.

Sidste år var der da også planer om at lave en hel lille skov på pladsen, hvilket jo kunne være hyggeligt nok - men det blev ikke rigtig til noget. Så nu er pladsen omdannet til en stor plæne - omkranset af en hæk af paradisæbler. De er ikke så store endnu - men jeg glæder mig da til de kommende år, for det bliver helt sikkert et flot syn, når paradisæble-træerne blomstrer. Indtil da kan jeg så glæde mig over, at der bliver gået til stålet, når de slår græs derovre.

Ingen kommentarer: