søndag den 25. november 2012

Sig nærmer tiden...

Trængsel og alarm

Juletræet med sin pynt i pyramiden i Det Grønlandske Hus.
Vi kommer altså ikke uden om det. Julen nærmer sig med hastige skridt.

Lørdag tog de nordjyske grønlændere i foreningen Ikinngutigit hul på højtiden med en gudstjeneste i Hans Egedes Kirke i Aalborg. Bagefter var der juletræsfest for børnene i Det Grønlandske Hus.

Dina deltog selvfølgelig i denne begivenhed. Imens ville jeg lige defilere forbi alle de gode tilbud i Bilka, men her var der sørme også gået jul i den. Og det vel at mærke af den mere hysteriske slags, så det opgav jeg med det samme.

Jeg hentede lige de mest nødvendige ting til husholdningen i Metro, der er et engros-varehus. Her er der altid godt med plads, fordi man skal være medlem for at handle der. Til gengæld skal man se sig godt for, for det er bestemt ikke alle tilbuddene, der er lige fordelagtige, når først man regner momsen med. 

Og da handleriet således var hurtigt overstået, kunne jeg nå tilbage til juletræsfesten på Umanakvej - og jeg nåede da også lige at få et par æbleskiver og et mobilbillede af træet.

Så er det atter jul...

Ingen kommentarer: