torsdag den 21. marts 2013

Fuglene på Øland

Fotokursus i vindueskarmen

Rødhals.
Jeg har netop opgraderet mit fotogrej - især med henblik på at tage bedre fuglefotos. Nogle vil måske mene, at det også var på tide - men ærlig talt har jeg været godt tilfreds med mit gamle Canon 40D, der længe har fulgt mig næsten overalt, hvor jeg har færdedes.

Men især på lysfølsomheden er kameraet altså faldet lidt bagud i dansen på den højteknologiske scene - og jeg har derfor suppleret kamerabestanden med et Canon 7D. Kameraet er superhurtigt - og specielt udviklet til blandt andet sport og dyrefoto.

De seneste par dage er gået med at lære det nye kamera at kende - og det er jo meget enkelt, når man har Ølands fantastiske fugleliv lige uden for vinduet. Her er en lille stribe af dagens skud - der altså kun er lavet for træningens skyld, selv om et par af dem sidder helt pænt i skabet.
Blåmejse.


Dompap-hun i snevejr.
Skovspurv.
Grågæs.
Bogfinke-han.



1 kommentar:

Henrik sagde ...

tillykke med kameraet