tirsdag den 14. maj 2013

Hvem ka'?

Snydt, Grønært...

Mandagen bød på regn i stride strømme fra den årle morgen - og det var bestemt ikke lige vejr til at være i haven.

I stedet kørte jeg en tur til Aalborg for at handle i Bauhaus, Metro og Bilka. Sådan lidt op af formiddagen stod jeg derfor i Bilka - og den lille sult og en ubændig trang til kaffe begyndte at indfinde sig.

Cafeteriet i Bilka lokkede med brunch til kun 39 kroner - så selv om jeg nok kunne have klaret mig med en kop kaffe, kunne jeg lige så godt tage lidt mad med - især til den pris.

Stor var forbløffelsen, da jeg i kassen blev afkrævet 55 kroner - og jeg protesterede. Men der fik de mig godtnok... Prisen på brunch var uden kaffe. Det var godtnok ikke lige faldet mig ind, at man kan servere brunch uden kaffe - men det er et smukt eksempel på, at den kloge narrer den mindre kloge. Beskæmmet måtte jeg erkende, at jeg var gået i det gamle Låsby-Svendsen-trick og havde købt en bil uden motor - forblændet som jeg var af den lave brunchpris.

Nu mener jeg ikke lige, at det er hver dag, at der er nogen, der tager røven på mig. Så respekt for Bilka. Når det nu skal være, kan jeg godt leve med, at det er nogle af verdens bedste købmænd, der får mig ned med nakken. For det kommer vi jo ikke uden om - at gå op mod Bilka er jo superliga-niveau. Og så skal man altså ikke alene stå tidligt op - men også huske at være vågen hele tiden.

Jeg betalte de 16 kroner ekstra for kaffen med et stort grin - og en erfaring rigere.

Ingen kommentarer: