fredag den 28. marts 2014

Tidlig ankomst

Skestorken er ankommet

Skestorkene ankommer næsten så præcist, at
man kan stille kalenderen efter dem.
Skestorkene er kommet tidligt i år.

De plejer at komme lige omkring 1. april - men allerede tirsdag aften så jeg fire skestorke, der fouragerede på rad og række i Ulvedybet. Jeg var på vej til møde i Aalborg og havde desværre ikke kameraet ved hånden.

Det skulle der rådes bod på, så da jeg skulle en tur til Gjøl sidst på dagen fredag, havde jeg kameraet med - og skestorkene svigtede da heller ikke. To af dem var på plads og stillede op til en fotosession ved udkigstårnet.

Dagens bonusfugl var en hættemåge, der stod med tæerne i vand og betragtede den dalende sol.

Nå, ja, der var da også bonus lige før middag, da jeg så en havørn flyve termik over golfbanen - men den var altså for langt væk til kameraet.
Hættemågen nyder eftermiddagssolen.

Ingen kommentarer: