søndag den 7. december 2014

Dagens fremskridt

Så blev der rejsegilde - alligevel...

Lørdag var en god dag med masser af sol. Jeg var i gang fra morgenstunden - og det var mildest talt en rødmosset blogger, der gik ind til aften efter en hel dags aktivitet på bålhuset.

I dag fik jeg monteret listerne, som skal bære tagpladerne og rygningen. Desuden jeg lavet afstivninger, så konstruktionen kan tåle de hårde vestenvinde, vi døjer med her på egnen. Det betød også, at jeg kunne fjerne de midlertidige afstivninger, og så var det ellers tid til rejsegilde.

Egentlig havde jeg ikke tænkt mig at gøre noget ud af det. Men jeg er desværre lidt overtroisk - og det siges at bringe uheld, hvis man sparer rejsegildet væk. Så jeg fik trommet et par naboer sammen til en flok øl på åstedet. Solen varmede herligt, så det var nu slet ikke så ringe et initiativ, skulle jeg hilse at sige.

Søndag er der lovet regn, så jeg kommer sandsynligvis hviledagen i hu, men ellers er næste etape tagdækningen. Jeg satser seriøst på at være færdig med det inden onsdag.

Ingen kommentarer: