fredag den 7. august 2015

Kaktusblomsten

Et øjeblik af overordentlig skønhed



Dina holder meget af kaktus og sukkulenter. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg gætter på, at det måske har noget at gøre med, at de sædvanligvis er ret nemme at have med at gøre.

Ærlig talt synes jeg, at de fleste kaktusser er temmelig kedelige, men det er da bedre med lidt grønt end intet grønt, og så får jeg forresten stillet mit behov for blomster så rigeligt i haven i øjeblikket.

Men kaktusser kan også byde på øjeblikke af overordentlig skønhed, som Egon Olsen siger, når de en sjælden gang tager sig sammen og blomstrer.

Det oplever vi i øjeblikket med en af sukkulenterne. Jeg ved ikke, hvad den hedder, men den ligner lidt efter en aloe, så det er nok den familie. Den har fået en stor blomsterstand, der i skønhed nemt kan konkurrere med havens blomsterflor.

Kaktusblomsten er i øvrigt titlen på en amerikansk komedie fra tresserne med Walther Matthau, som jeg har en lille svaghed over for - ikke mindst i Gnavne gamle mænd.


Ingen kommentarer: