lørdag den 16. januar 2016

Kernebideren

Fugle omkring brættet

Kernebider.
Det er måske lidt trivielt for læserne, men bær over med mig.

Jeg tænker på alle de fotos, som jeg lægger på bloggen af fugle på foderbrættet. Men det er altså en kilde til evig morskab for mig at lave billederne. Det er jagten på det ultimative fuglefoto, der lokker - og for hver 20 billeder jeg tager, er der altid mindst et, som har noget af det rigtige i sig.

Så jeg bliver ved lidt endnu. Fredag var en god dag. Stort set ingen vind og klart frostvejr. Sådan en dag giver trængsel på foto-foderbrættet. Især kernebideren holder jeg af i øjeblikket. Den er lidt større end de andre fugle, og så har den et imponerende næb, som kan trykke med en kraft svarende til40 kilo.

Kernebiderne er standfugle, men vi ser dem kun sjældent om sommeren. Til gengæld flokkes de gerne om foderbrættet her ved vintertide - og jeg har da stort set dagligt besøg af et par stykker.

Solsortemor.
Gråspurv.
En lidt forpjusket blåmejse.
Bogfinkehan.

1 kommentar:

Karl Schytz sagde ...

Det må du love, aldrig nogen sinde dropper du dine fugle billeder. Det er en stor fornøjelse hver gang du viser et udvalg, som jeg sidder og nyder, ofte i lang tid. Så istedet, gerne flere