torsdag den 28. januar 2016

Sømandskunst

Et lille frikvarter

Jeg har egentlig haft lidt småtravlt den seneste tid - og der har da også været stille på bloggen.

Det er mest småintellektuelle sysler ved skrivemaskinen, som jeg stadig kan finde på at kalde pc'en, der optager mig, men tirsdag aften trængte jeg til afslapning med en øl eller to på værkstedet.

Det kom der denne bordskåner ud af. Jeg har aldrig haft en strikkepind i hænderne, men til gengæld har jeg altid været glad for godt gammelt tovværksarbejde. Det er sikkert et levn fra min spejdertid, men det blev nu også godt stimuleret, da jeg i sin tid var på højskole på Lofoten. Her dyrkede vi det gode, gamle sømandsskab, sejlede i vikingeskib og vedligeholdt rigningen, så her fik jeg prøvet lidt af hvert. Jeg kan lappe sejl og bøde garn - og så kan jeg altså også en masse ting med tovværk.

Det blev en hyggelig tirsdag aften på værkstedet - og jeg vil prøve at tage mig sammen til at gentage det lidt oftere.

Ingen kommentarer: