tirsdag den 17. maj 2016

Det endelige valg

Overvejelser om billedvalg

Forleden var jeg jo ret heldig og fik en serie billeder af et rådyr, der gik og spiste oppe i skoven. Det gav mig bukkefeber - og jeg kunne næsten ikke få dem lagt på bloggen hurtigt nok.

Derfor valgte jeg i al hast fire billeder, som blev brugt. Men nu har jeg kigget de i alt cirka 70 brugbare og skarpe billeder igennem - og jeg har valgt det ene billede, som jeg skal bruge til en opgave.

Det blev til et helt femte billede. Fælles for alle billederne var en noget uensartet belysning på grund af den stærke morgensol mellem træerne. De bedst belyste billeder var nogle, hvor dyret vejrer, men af forskellige grunde foretrækker jeg et billede, hvor dyret ikke er opmærksom på mig, så jeg måtte vælge blandt nogle af de svære. Og det blev altså billedet her, hvor dyret ses tydeligt og ikke kigger mod kameraet - og så må jeg leve lidt med en slagskygge hen over kroppen.

Ingen kommentarer: