torsdag den 5. maj 2016

Store havedag

Så er vi endelig i gang

Det har knebet lidt med haven dette forår. Vejret har ikke rigtig været med mig, men nu skal det altså være...

Onsdag aften hentede jeg en god kubikmeter hestemøg af sædvanlig prima kvalitet hos Peter - og torsdag morgen skinnede solen, som lovet af meteorologerne.

Det er blevet til et ordentligt træk på fridagen, så med fortsat gode vejrudsigter skal vi nok få det meste af sommerens grøntsager i jorden, inden weekenden er omme. Næsten al jorden er klar, og jeg fik da også sat kartofler i dag.

Det er sent, men jeg har ikke haft så travlt som normalt. Vi kører kun fire rækker i år. Jeg er bange for, at jeg har kørt jorden for hårdt de seneste par år. I hvert fald var kartoflerne elendige sidste år, og jeg har smidt en stor del af dem ud. Derfor er vi blevet enige om at drosle lidt ned på kartoflerne i år. Normalt plejer vi at være selvforsynende med kartofler hele året, men i år bliver det altså kun lige til juli og august.

Til gengæld bliver der så plads til andre ting, så jeg plantede lige to nye rækker jordbær her til morgen. Jordbær kan Dina vist aldrig få nok af.

Og så var det jo i dag, Kristi Himmelfartsdag, at bøgen på gårdspladsen sprang ud.


Ingen kommentarer: