lørdag den 3. september 2016

Stafetløb

På firmaskovtur i Kildeparken

Torsdag aften var jeg hyret af Bilkas medarbejderforening til at fotografere DHL-stafetten i Kildeparken.

Det er sådan en slags gigantisk firmaskovtur, hvor medarbejderne fra en masse nordjyske firmaer mødes for at løbe stafetløb, drikke fadøl og grille. Jeg interesserer mig ikke specielt meget for sport, og jeg har aldrig hørt om arrangementet før - men det var et gigantisk foretagende. Alene fra Dansk Supermarkeds forskellige forretninger i Nordjylland deltog 1200 medarbejdere, og forsvaret, universitetet og andre store arbejdspladser mødte med lige så mange deltagere. Det er så stor en succes, at stafetløbet må afvikles tre dage i træk for at få plads til alle interesserede.

Rent fotografisk var jeg lidt uden for det vante. Sport er som bekendt ikke min store interesse, og jeg har derfor ikke megen erfaring med sportsfoto. Men takket være arrangementets størrelse var det næsten ikke til at undgå at få en stak gode billeder i kassen - og jeg gjorde da også et par gode håndværkserfaringer, som jeg forhåbentlig kan leve højt på i fremtiden.

Men ellers var det godt, gammeldags reportagefoto, hvor det er en stor fordel at have god kontakt med folk - og så skyde løs, når motivet er der.

Her er et par af aftenens fotos...






Ingen kommentarer: