søndag den 18. december 2016

I rampelyset

Små lys i julemørket

Jeg have egentlig planlagt, at lørdagen skulle gå med at fotografere de mange hundreder af sangsvaner, der holder til i omegnen. Men en fed tåge og støvregn gjorde det til et umuligt projekt.

Så i stedet sad jeg på kontoret og stirrede ud i det mildest talt vintergrå vejr her tæt på årets korteste dag. Jeg smed lidt solsikkefrø på fuglebrættet, monterede triggersættet på kameraet og en flash - og så gav jeg mig til at eksperimentere med fuglefoto med fremskudt flash.

Jeg har tidligere brugt flashen på samme måde til opblødningslys, når vintersolen står lavt og danner kontraster, men effekten var helt anderledes i det grå disvejr. Ganske interessant, når jeg selv skal sige det, for der kom nogle spændende billeder ud af det.

Det er helt bestemt en teknik, som jeg vil arbejde videre med...


Ingen kommentarer: