tirsdag den 20. december 2016

Hurtigt og effektivt

Så skete det bare igen...

Distributionsfirmaet DAO365 kan bare sit kram.
Endnu en gang har det private erhvervsliv vist sin suveræne styrke i forhold til offentlige virksomheder, når det kommer til produktivitet, effektivitet og service.

Jeg bestilte mandag eftermiddag et sæt nye batterier til mit fotogrej hos batteribyen.dk, der ligger i Trekantsområdet. Ordrebekræftelsen modtog jeg pr. mail kl. 15.30 - og her til morgen klokken 4.58 blev batterierne afleveret i min postkasse.

Det tog altså det private distributionsselskab mindre end 14 timer at levere en forsendelse, som det offentligt ejede postvæsen skal bruge en uge til.

Det understreger bare endnu en gang, at offentligt ansatte medarbejdere og ledere har en tendens til at blive dovne, lade, opsætsige og inkompetente degenerater, mens medarbejderne i private selskaber udviser respekt for kunderne og sætter en ære i at tjene dem, som betaler for arbejdet. Det bekræfter for mig, at forholdene i dette land aldrig bliver bedre, før vi får ryddet op i den enorme offentlige sektor, som efterhånden beskæftiger næsten halvdelen af arbejdsstyrken.

Desværre er der intet, der tyder på, at tingene bliver anderledes. Vore politikere har hverken viljen eller evnen til at løse det problem. Den nye såkaldte liberale regering er i hvert fald ikke særlig liberal - og har mest af alt gjort sig bemærket ved endnu en gang at lave en finanslov, der betyder øgede skattebyrder på de få produktive mennesker, der efterhånden er tilbage.

Det er i øvrigt ikke første gang, at jeg har været tilfreds med DAO365 - i modsætning til postvæsenet, som jeg netop har erfaret tager 27 kroner for at få et julekort frem inden jul. De har forlængst savet den gren over, de selv sidder på!

Ingen kommentarer: