onsdag den 22. februar 2017

Bæredygtighed

En lille sproglighed

Sommetider læser eller hører jeg noget, som bliver ved med at rotere i hovedet, og hvor jeg ikke får fred, før jeg har brugt det i en eller anden sammenhæng. Så jeg må bede læserne om overbærenhed med følgende betragtning:

Forleden var der en artikel i Nordjyske om Gucci-tasker, der med stor sandsynlighed er langt uden for læsernes økonomiske rækkevidde. Men det var nu overskriften, jeg hæftede mig ved, for her meddelte den nordjyske avis,  at Guccis tasker bliver lavet af bæredygtigt slangeskind.

Og så er det, at jeg mener, at det egentlig er ret indlysende. Bæredygtighed må nødvendigvis være et bærende princip i al taskeproduktion - for det vil godt nok være træls at have en taske, der ikke er til at bære...
Boa constrictor. Foto: Wikipedia

Ingen kommentarer: