torsdag den 4. maj 2017

Brug en professionel tekstforfatter

Vand på min mølle

Her går det galt... Det kunne være
undgået med en professionel tekstforfatter.
Kommunikation er svært, men alligevel er der mange, der forsøger sig uden professionel hjælp. Derfor går det ofte galt, men sjældent så galt, som det skete forleden for en medarbejder fra det aarhusianske erhvervsnetværk Nukiga, der er tilsluttet Det Grønlandske Hus i "Smilets by".

På Linkedin skrev netværks-medarbejderen en opfordring til at deltage i et par møder for grønlandske iværksættere i Nuuk og Sisimiut. Min gode ven Karen Bøggild delte venligt opslaget på Facebook.

Der gik ikke mange minutter, før en læser undrede sig:

"Underligt. Han har flere stavefejl og mærkelige udanske sætninger, nærmest som om det er oversat med google - Er han "ægte", eller en fupmager?"

Pludselig var der sået tvivl om seriøsiteten i et ellers seriøst projekt!

Det fik efterfølgende Karen Bøggild til at skrive en ny notifikation på Facebook:

"På opfordring fik jeg læst dette ordentligt igennem - og helt ærligt - har vi gang i en ny fusentast ? Han gør sig ikke engang den ulejlighed at skrive en ordentlig indbydelse - den er fyldt med sætninger der ikke er færdiggjort, stavefejl og underlige formuleringer. Det mindste man kan gøre for at virke seriøs, er da at lave et ordentligt forarbejde ! Selve indholdet virker på mig, som når politikerne taler; varm luft og intet indhold. Jeg håber, folk er lidt kritiske, når de ser sådanne 'invitationer'"

Sjældent har jeg været mere enig med Karen. Og det er lige vand på min mølle...

Jeg har flere end 30 års erfaring som professionel tekstforfatter. Sproget er mit værktøj, og min metier er at skrive. Derfor gør det ondt at læse, når ellers professionelle mennesker springer over, hvor gærdet er lavest og sparer tekstforfatteren, når budskabet skal ud.

Hvis du ønsker kommunikation med effekt, så overlad det til en professionel. Jeg kan kontaktes på telefon 98 13 02 01 eller pr. mail jeps(at)dovregubben.dk.

Ingen kommentarer: