lørdag den 27. maj 2017

Burgere på spejdermenuen

En eftermiddag i Rold Skov

Jeg gør honnør med burgerbøffen... Foto: Dina Brønlund
De Gule Spejdere - et ganske lille spejderkorps i Danmark - holder i Kristi Himmelfarts-ferien landspatrulje-turnering i Rold Skov.

Torsdagen gik med at slå lejr på den mest idylliske lille plet ved en skovsø nær Skørping, og rent undtagelsesvis blev maden serveret for spejderne. Jeg havde sammen med et par gildebrødre påtaget mig den opgave, så Kristi Himmelfartsdags eftermiddag gik med at lave 300 burgers på gasgrill. Det var en fornøjelig tjans - og bagefter var mine briller så fedtede, at det var umuligt at læse noget som helst på mobilen. Men det var jo også fridag, så hvorfor spilde tid på mobilen?

Som altid var det herligt at være blandt spejdere og specielt de gule spejdere er lidt sjove, fordi de går meget op i uniformen og fortsat bruger den gamle gule uniform, som jeg selv brugte i mine unge dage.

Det gjorde lejren til lidt af en tidslomme, og vi manglede kun, at Rold Skovs gamle skovrider Jens Hvass, der var en af den danske spejderbevægelses stiftere, kom forbi og skridtede fronten af - sådan som jeg selv oplevede det for halvtreds år siden...

Ingen kommentarer: