søndag den 14. maj 2017

Glimt fra det arktiske forår

Hjemme igen

Så er jeg tilbage fra en travl uge i Nuuk. Det har mest af alt været arbejde, og det er ikke blevet til megen legen turist.

Men et par billeder kan jeg da stille op med. De viser et Nuuk i forårets tegn. Det har stort set været tøvejr hele ugen, og de kommunale sneryddere har haft travlt med at fjerne sne. Gågaden - Naapittarfik (Stedet hvor man mødes) - mangler dog fortsat, og her er der i hvert fald brug for mere end en sneskovl.

Jeg fløj hjem fredag, hvor der var lidt snusk i vejret. Skyerne og tågen lå omkring Nuuk, og morgens første fly mod Paamiut måtte da også returnere. Men jeg kom planmæssigt til Kangerlussuaq, hvor der var let sne i luften.

Jeg nåede næsten lige så planmæssigt til Aalborg, men måtte dog sige farvel til min kuffert i Kastrup på grund af lidt rod i forbindelse med flyskiftet. Den dukkede dog op lørdag aften - og jeg har netop hentet den i lufthavnen. I gamle dage blev forsinkede kufferter ellers bragt ud, men den slags service kan man åbenbart ikke længere forvente som en selvfølge. Det er det, man kalder fremskridt.



Ingen kommentarer: