søndag den 4. juni 2017

Endnu en gang...

Det moderne menneskes dårlige manerer


Så skete det igen. Vorherre bød på en umanerlig flot solnedgang.

Som sædvanlig skete det i forbindelse med en aftenstur til Blokhus efter is, men vi var nu allerede på vej hjem, da solen gik ned. Jeg stoppede for at nyde det, men Dina var bestemt ikke tilfreds med bare at se det flotte syn.

Det skulle fotograferes - og for husfredens skyld parerede jeg ordre, selv om jeg egentlig hellere bare vil se på. Jeg forstår ikke helt, at man absolut skal tage billeder af en temmelig dagligdags begivenhed, som i øvrigt er flottere i virkeligheden. Et foto vil altid blot være en fortolkning og en vinkel på historien. Helheden får man kun, hvis man bare nyder synet - hvilket man kan gøre med forholdsvis megen ro i sindet, for solen går såmænd også ned igen i morgen...

Det er vel tidens tendens. Jeg så for nylig en opgørelse, der viste, at i 2014 blev der taget 880 milliarder billeder svarende til 123 fotos pr indbygger på jorden.

Ingen kommentarer: