tirsdag den 5. september 2017

Tallerkensmækkere

Jeg fik en ide...

Da jeg sidste år etablerede et såkaldt naturhegn af hæk-afklip og andet affald, havde jeg en ide om, at det ville se flot ud om sommeren, hvis jeg plantede blomsterkarse - de såkaldte tallerkensmækkere rundt om, så blomsterne kunne kravle op ad kvaset og pynte.

Ideen røg desværre i glemmebogen, så det var først lige før sommerferien, at jeg fik sået tallerkensmækkerne. Til at begynde med gik det lidt trægt og så ikke rigtig ud af noget.

Men jeg skal da love for, at der nu er kommet gang i smækkerne. I det lune sensommervejr vokser de cirka 5 cm i døgnet, så nu bliver det virkelig til noget.

Og ideen er altså god nok. De blomstrer villigt, så det er en lyst - og naturhegnet ser fantastisk ud. Så nu er det bare med at komme lidt tidligere ud af hullerne næste sommer. Så skal det nok blive endnu flottere - og så håber jeg da også, at planterne har smidt så mange frø, at de måske bliver selvfornyende.

Ingen kommentarer: