torsdag den 26. oktober 2017

Sikuki

De særlige grønlandske forhold og en ny havn

Da jeg for nylig var i Grønland, havde jeg store planer om at fylde mit arkiv med spændende nye fotos fra det dejlige land, så for en gangs skyld medbragte jeg stort set alt mig fotogrej.

Normalt er det begrænset, hvor meget grej man kan have med i felten, men denne gang skulle jeg sejle det meste af tiden, så det gav lidt mere plads.

Hvis heldet var med mig, kunne det måske blive til fantastiske nordlysfotos. Derfor havde jeg også sendt mit stativ og andre tunge og knap så skrøbelige ting i forvejen ad søvejen.

Nu skete der bare det, som der altid sker i Grønland. Det, som vi med et smil kalder de særlige grønlandske forhold. Pakken med stativet forsvandt et eller andet sted under transporten - og var i hvert fald ikke nået frem til Nuuk, da jeg ankom. Det er for resten heller ikke kommet retur til Danmark endnu, så det er jo lidt spændende, hvornår jeg ser det igen...

Heldigvis bød turen ikke på meget klart vejr og nordlys, så det var til at leve med det manglende stativ, men jeg ville egentlig også gerne have et natfoto af Nuuks nye havn (Sikuki). Havne er altid flotte om natten...

Det måtte så blive til et håndholdt af slagsen. Det gav nogle begrænsninger og er slet ikke så flot, som jeg havde forestillet mig det. Men det går da an...

Ingen kommentarer: