lørdag den 10. februar 2018

Se, nu stiger solen...

Lyset så sagte kommer

Da solen stod højest på himlen ude over havet på
 en kold februardag lige nord for polarcirklen.
Det er ikke meget, vi har set til solen, siden jeg kom til Sisimiut for godt en uge siden...

Lørdag morgen ryddede jeg sne, så nu er jeg på
 omgangshøjde med naboerne i det pæne kvarter.
Men i dag lørdag begyndte det da at ligne en tegning. Ude over Davis Strædet skinnede solen mellem skyerne midt på dagen - og vi fik en lille påmindelse om, at vejret og lyset snart skifter til det bedre.

Der er nu ikke så meget at komme ud efter. Det er stadig mørkt om morgenen, men når ellers det er vindstille, ser det rart ud derude. Desværre ligger temperaturen i dag på minus 23, så selv om det er vindstille, skal man ikke være ude længe, før det bliver for koldt.

Men det spirende lys giver energi, så i dag blev der både ryddet sne og fotograferet lidt omkring min midlertidige bopæl på Ujaqqerivik (Stenbruddet) i Sisimiut.
Min midlertidige lejlighed ligger her i stueetagen
 i denne boligblok i Sisimiuts gamle stenbrud.
Langt ude i fjeldet fangede jeg denne skiløber med det
 store fugleobjektiv. Løjperne er allerede præparerede og vidner
 om, at skisæsonen for alvor er nært forestående, selv om
 det fortsat er meget koldt i Sisimiut.

Ingen kommentarer: