lørdag den 24. marts 2018

Dagens pletskud

Michaela giver den gas...

Somme tider med lidt held i sprøjten lykkes det at tage et foto, der er så perfekt i optagelse og motiv, at man næsten får gåsehud.

Det var tilfældet med billedet her af Michaela Eliassen, der hilser på veninderne på vej ud på Arctic Circle Races jernhårde løjper. Det billede sad bare lige i kassen - og det vidste jeg med  det samme, da det dukkede op på skærmen, da jeg skulle til at redigere billederne fra fredag formiddag.

Der er den lidt sjove historie ved billedet, at jeg for snart 25 år siden her i Sisimiut gik til madlavning for finere mænd sammen med Michaelas far, John "Halvpris". Men det gik nu først op for mig lidt senere på dagen.

John havde ellers skrevet til mig fredag morgen fra Florida, hvor han er på ferie i øjeblikket, og mindet mig om, at jeg skulle holde et øje på hans datter, som skulle deltage i det hårde skiløb. Jeg kender ikke pigen ellers, men jeg fik at vide, at hun havde nummer 1038...

Det havde jeg nu glemt alt om, mens jeg redigerede billederne fra løbsstarten, men lidt senere gik det op for mig, at det var datteren - og at jeg nok havde begået et billede til familiealbummet hos "Halvpris". I hvert fald har jeg modtaget en dybfølt tak fra John, og den stolte fader har også delt billedet på Facebook, har jeg noteret...

Ingen kommentarer: