søndag den 6. juli 2008

Dagens ord VI

På Morgenavisen Jyllands-Postens hjemmeside kunne man forleden læse om den tidligere finansminister Henning Dyremoses finanseventyr. Det har tilsyneladende ikke gået så godt det seneste års tid, men avisen mener alligevel ikke, at Fyremose har noget at frygte. I artiklen hedder det blandt andet, at man ikke forventer, "at den mangeårige TDC-chef må suge på lappen." Jeg er overbevist om, at en ellers ungdommelig mand som Finansmose sagtens kan finde sig i at blive beskyldt for at være mangeårig. Til gengæld er jeg ikke sikker på, at mine samiske venner vil finde sig i eventuelt at blive suget på. Især ikke når det normalt er labben, man suger på, når finanserne strammer til.
Jeg tillod mig at gøre Jydepottens medarbejder opmærksom på fejlen, og den blev prompte rettet. Respekt! Oven i købet fik jeg et venligt svar tilbage: "Tak for din mail - det er godt, en af os kan stave."
Tjaah, det kan JP-medarbejderen selvfølgelig have ret i. Men det ville nu være bedre, hvis vi begge kunne stave...

-jeps

Ingen kommentarer: