torsdag den 7. august 2008

Dagens ord VII

Jeg ved ikke rigtig, om jeg skal le eller græde. Dagens ord er nemlig snapsehjerne. Det er et såkaldt anagram over Jesper Hansen.
Det kommer fra en af Norsk Polarinstitutts informationsmedarbejdere. Hun har den sikkert udmærkede, men sælsomme hobby, at hun leger med anagrammer - altså hun sidder og bytter om på bogstaverne i et kendt ord for at få nye betydninger.
For nogen tid siden - guderne må vide hvorfor - fik hun den ide at pusle med bogstaverne i mit smukke navn. Og resultatet blev altså det lidet flatterende snapsehjerne. Hvad må man da ikke lægge navn og godt rygte til? Jeg mener - skal jeg være beæret, fordi der er en yngre kvinde, der tænker på mig i en sen nattetime? Eller skal jeg blive fornærmet, fordi resultatet af hendes tænkeri antyder, at jeg har en af spiritus forårsaget dysfunktionel tankevirksomhed?
Jeg vælger uden tøven den første løsning.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: