lørdag den 27. september 2008

Norges knyttede næve

Torsdag forsvandt vores telefon- og internet-forbindelser af ukendte årsager. Natten til fredag var vi ramt af seks timer uden strøm.
Så er det jo betryggende at vide, at den norske marine passer på os, mens vi sover.
Fredag morgen, da jeg vågnede, lå dette norske orlogsfartøj bogstavelig talt i kartoffelbedet - mindre end en sømil fra strandkanten. Nu bilder jeg mig dog ikke ind, at denne repræsentant for Norges knyttede næve mod øst havde taget ophold i Straumsbukten for at passe på Dina og Jesper, mens vi var afskåret fra omverdenen - det er nu nok snarere for at spare havnepengene.
I øvrigt sker det påfaldende ofte, at enten strømmen eller telefonforbindelsen ryger. Jeg har ikke forsket i årsagen, men jeg kan ikke frigøre mig fra tanken om, at man muligvis ikke har de samme traditioner for at vedligeholde ledningsnettet og installationerne, som vi har i Danmark. Her i Straumsbukta er det i hvert fald ikke alene husene, der "lidt skæve stå" - telefon- og elmasterne lever også godt op til ordene i H.C. Andersens gamle sang.
Ha' en god weekend.

Jesper

Ingen kommentarer: