lørdag den 6. september 2008

Sikke en solsikke


Forleden stod jeg og kiggede ud over kartoflerne i den nederste del af haven, da jeg fik øje på et stykke underligt ukrudt midt i kartoffelrækkerne.
Ved nærmere eftersyn viste det sig sørme at være en solsikke - og ved et endnu nærmere eftersyn viste det sig, at der var tre planter i alt fordelt over kartoflerne.
Den eneste rimelige forklaring, jeg kan finde, på denne pludselige solsikkeforekomst langt nord for polarcirklen er vores fuglefoder. Det består for størstedelens vedkommende af solsikkefrø, men jeg gik egentlig og bildte mig ind, at den slags var behandlet, så det ikke kan spire.Det er tilsyneladende ikke tilfældet.
Men det er også i sidste øjeblik. Snart ligger øksen ved træets fod. Leif-Inge er nemlig begyndt at bakse med hele maskinparken til en snarlig kartoffeloptagning, så hvis ellers vejret holder, tror jeg, at kartoffelhøsten begynder i morgen. Nu får vi se...

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: