lørdag den 17. oktober 2009

Farverig flugt

Lørdag eftermiddag inden spisetid kørte vi en lille tur rundt i Oxholm-skoven for at se alle de flotte efterårsfarver.
Ved Klausholm Mark skræmte jeg en fiskehejre, som sad i grøften. Den gik i luften med store, tunge vingeslag. Da jeg havde kameraet med min store 300 mm optik liggende i skødet, bremsede jeg og fulgte fuglens flugt. Langt inde på marken slog den ned - og sandelig om ikke der sad en anden fiskehejre og hyggede sig med nogle af bondens efterladenskaber. Det er nok ikke så kendt, men fiskehejren spiser både korn og mus, så der har sikkert været masser af mad på stedet.
Fuglene er alt for langt væk til, at billederne har nogen særlig værdi som fuglebilleder. Til gengæld rummer billederne efterårets store farveeksplosion og derfor bringer jeg dem alligevel. Det er nogle af disse farver, som jeg håbede på at fange for et par uger siden i Nordnorge, men som ikke rigtig lykkedes, fordi sneen kom mig i forkøbet. Der har været nattefrost på Øland i den forløbne uge, så det er nu nok også ved at være sidste chance for at se efterårets farver.

Ha' det
Jesper



Ingen kommentarer: