onsdag den 31. marts 2010

Saft og kraft

Dagen startede med regn - og så var der sådan set ikke noget mere fornuftigt at tage sig til end at køre en tur til Bilka i Aalborg.
Selv om det er påske, var der ikke så mange mennesker fra morgenstunden af, så for en gangs skyld gik jeg og hyggede mig i dette forbrugersamfundets Mekka.
Da jeg kom hjem, var der selvfølgelig nogle ting, der skulle i fryseren, så det var en god anledning til at få ryddet lidt op. Og sandelig om ikke jeg fandt seks poser ribs fra Straumsbukta.
Så var der jo ikke andet for end at få gang i saftkogeren. Så mens jeg i løbet af eftermiddagen fik arbejdet lidt i haven, fik jeg også produceret seks liter herlig ribssaft. De står nu i vinkælderen sammen med de mere ædle varer - og er klar til at blive drukket som en herlig velsmagende læskedrik, når det bliver varmere i vejret. Og skulle det kikse, er ribssaft det perfekte match til en gang risengrød.
Over middag blev det forresten tørvejr og et temmelig hæderligt påskevejr med sol. Så dagen endte sidst på eftermiddagen med en plads i solen foran huset og en ordentlig morfar! Det har alt i alt været en onsdag med alle de ingredienser, som der skal til, for at man kan kalde det en god dag.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: