tirsdag den 22. juni 2010

Fantastisk Fasan-Foto-Fiasko















Forleden begik jeg denne fantastiske fasan-foto-fiasko.
Jeg havde netop stillet skarp på en fasan, da den sprang op. Jeg forsøgte at følge den i flugten, men kamera-automatikken kunne ikke lige følge med, så belysning og lukkertid blev helt forkert. Resultatet blev et billede, som er en fiasko, men som alligevel rummer en masse skønhed. Hvis billedet nu havde været lavet med fuldt overlæg, kunne jeg vel med en vis ret hævde, at det er kunst!
Det vil jeg nok gøre alligevel - og så lade det forblive en hemmelighed mellem dig og mig, at det egentlig var et uheld. Og skulle du have glemt, hvordan en fasankok i virkeligheden ser ud, så bringer jeg lige et billede, der er i orden. For det er sådan set nemt nok at få et billede af fasan-kokkene i disse dage, hvor hunnerne stadig ligger på rede, og kokkene spankulerer rundt som om, de ejer hele verden - godt røde i hovederne og lykkeligt uvidende om den forestående fasan-jagt.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: