mandag den 28. juni 2010

Fjordudsigt















Som det fremgår af denne blogs titel, bor jeg ganske tæt på Limfjorden. Men det er nu ikke det samme som at have en storslået udsigt over de forblæste vande.
Sagen er nemlig den, at der er særdeles fladt på Øland, og området ligger desuden temmelig lavt. Huset ligger i kote 2 - altså to meter over havets overflade - og det betyder, at når jeg står i haven, kan jeg ikke se andet end nogle marker, som ligger imellem huset og fjorden.
Men går jeg op på første sal, er udsigten ganske anderledes. I husets østende med udgang fra herreværelset har jeg en altan - og derfra er der en fin udsigt ned mod fjorden. Udsigten hæmmes dog noget af træerne i haven i denne tid, hvor de bærer blade, men den er der, som det kan ses på billedet.
Husene på billedet er landsbyen Gjøl, som er verdensberømt i Danmark, fordi det var her, Hans Kirks roman Fiskerne om indremissionsk intolerance og snæversyn udspandt sig.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: