lørdag den 30. juli 2011

Finito...
















Fredag eftermiddag inviterede jeg fruen til en lille, uformel reception i brændeskuret.
Anledningen var naturligvis, at jeg nu er blevet færdig med denne del af sommerens store projekt - og som man kan se på billedet, ser det jo ret godt ud. Forresten er det sandsynligvis også den eneste gang, der bliver drukket sprudlende, kølig Cava og spist kirsebær i brændeskuret - for noget selskabslokale er det jo ingenlunde.
Som altid, når jeg kaster mig over den slags projekter, vokser opgaven så at sige ud af de forhåndenværende materialer. Egentlig var det bare meningen, at der skulle smækkes en tremmevæg op - og det var så det. Men da jeg stod med en stak gamle sternbrædder, opstod ideen med at indrette brændeskuret lidt mere gennemtænkt.
Det bedste af brædderne fik en tur med en gang algefjerner og højtryksrenseren og så lidt maling - og så var de perfekte hylder til at opbevare urtepotter, grillen og hvad man ellers har stående i sådan et åbent skur. Stolperne fandt jeg i mit lille trævarelager og hyldeknægtene er strøerne fra trælasten, som listerne til tremmevæggen blev leveret på - altså en rigtig god gang genbrug.
Nu var det kun muligt at lave hylderne i to meters længder, for der var en del skader på sternbrædderne - og det efterlod et lille hjørne på knap en meter. Her lavede jeg med lidt listeafskær en lille container, som kan bruges til optændingsbrænde og grene, som vi ikke gider stable. Hidtil har vi haft den slags stående i nogle gamle papkasser, så når jeg nu selv skal sige det, er det faktisk en ganske smart detalje.
Nu mangler vi bare at få fyldt hylderne op - men den slags plejer ikke at være et problem...

Jesper

Ingen kommentarer: