søndag den 14. august 2011

Fed, fransk fly-æstetik


Jeg har netop modtaget et link på denne musikvideo fra en af blogvennerne, som kender min fascination af alt, hvad der kan flyve.
Musikvideoen er fra en fransk "Top Gun"-film fra 2005, som hedder Les Chevaliers du ciel. Jeg må indrømme, at jeg aldrig har hørt om den - livet er jo for kort til fransk film. Men når det nu skal være, må jeg indrømme, at det er flotte billeder - og imponerende at se, hvad en Dassault Mirage kan præstere.
Handlingen i filmen skal angiveligt være baseret på en fransk tegne- og tv-serie og handle om et terrorist-angreb på Paris på Bastilledagen - men det er en helt anden snak. Jeg nyder bare billederne - for det er flot, flot lavet...
Musikken er nu heller ikke så ringe, forresten...

Jesper

4 kommentarer:

Margot sagde ...

DITT liv er jo for kort til fransk film! Ikke mitt. Elsker fransk film. Kansjke jeg blir veldig gammel...

Jesper Hansen sagde ...

Det gør du helt sikkert... Har du set Les Chevaliers du ciel?

Margot sagde ...

Har ikke det. Og du beskriver det som en fransk "top gun", så kanskje det forblir sånnt...

Jesper Hansen sagde ...

Selv om Top Gun er en tjubang-film, rummer den faktisk også flotte æstetiske elementer. Da jeg arbejdede i reklamebranchen, brugte vi den meget i forbindelse med uddannelsen af eleverne.