torsdag den 30. august 2012

Livet er så mange ting...

Mit liv som TV-stjerne

Per Jensen og bloggeren i TV-studiet.
Jeg har lavet masser af video og TV-programmer i mit liv - blandt andet var jeg ankermand på cirka 300 nyhedsudsendelser på Nuuk TV, mens jeg boede i Grønland. Men når vi ser bort fra et par enkelte nyhedsindslag har det altid været bag kameraet - og programmerne og indslagene har altid handlet om alt andet end undertegnede.

Det blev der rådet bod på, da jeg forleden medvirkede i programmet "Livet er så mange ting" på TV2-Nord. Det var journalisten Per Jensen, som jeg i øvrigt kender fra mine glade Aalborg-dage, der havde inviteret mig i studiet til en halv times snak om livet i al almindelighed og ikke mindst nogle af de ting, som jeg er glad for.
Det blev til en hyggelig lille udsendelse, hvor vi blandt andet snakker om vejret, cyklister, spejder, Dannebrog, Tintin, røget laks og rypesnaps. 

Ikke mindst min rypesnaps - årgang 2010 - tog kegler hos studieværten, der var noget skeptisk ved tanken om at drikke noget, der havde været inden i en fugl. Men Per Jensen er en glad mand, der kender bordets glæder, og snapsen fik sammen med min hjemmerøgede laks mange anerkendende ord med på vejen.

Programmet havde premiere onsdag aften og bliver den kommende uge sendt nogle gange på TV2-Nord-kanalen. Det er, så vidt jeg har forstået, også meningen, at man skal kunne se programmet på kanalens hjemmeside, men er i skrivende stund endnu ikke lagt ud på hjemmesiden.

Ingen kommentarer: