mandag den 24. september 2012

Dagens ord LIV

Øst-vest - hjemme bedst

Der er sikkert blevet drukket kvajebajere i weekenden på Nordjyske Stiftstidende - og givetvis kvajebajere i elefant-styrke.

Redaktionen på det lokale dagblad var nemlig ikke særlig heldig med den store rubrik på forsiden af lørdagsavisen. Artiklen handlede om, at nordjyske læger kan lære af deres københavnske kolleger, og rubrikken hed derfor "Læger må se mod vest". 

Det giver ikke meget mening, da København som bekendt ligger øst for Nordjylland, og fordi der vest for vores smukke landsdel ikke er meget andet end hav, hav og atter hav.

Ondskabsfuld som jeg er, kunne jeg ikke lade være med i al godmodighed at drille en af mine bekendte på redaktionen. Svaret var et kortfattet "Ak - en kæmpe tanketorsk som forhåbentlig går i glemmebogen hurtigst muligt". Jeg har hermed gjort mit til, at den torsk går i glemmebogen - hurtigst muligt, hehe...

Ingen kommentarer: