tirsdag den 27. november 2012

Status på værkstedet

Det går fremad

En fin lille arbejdsplads.
Første etape af mit projekt med at isolere værkstedet er nu kommet så langt, at jeg er færdig med halvdelen af værkstedets vægge. Jeg har også fået stillet et bord og nogle skuffe-elementer samt de første hylder op.

Nu kan jeg begynde at rydde op.
Det er lidt af en milepæl, for nu kan jeg begynde at rydde op i resten af værkstedet, få tømt nogle af flyttekasserne fra mine forældres hus og få fundet mit eget værktøj frem igen. Ikke at jeg sådan har været ude for at låne værktøj, men det er altså besværligt og bøvlet, når værktøjet ligger i papkasser i stedet for at hænge på sin plads på væggen. Det har jeg forresten også taget højde for, så med i førsteetapen er også to MDF-plader til at hænge værktøj på. Traditionelt bruger man gerne spånplader naturel til den slags, men de hvide er hverken dyrere eller dårligere. Til gengæld giver de et lysere miljø - og det er da også værd at tage med i disse mørketider.

Alt i alt er jeg altså kommet så langt, at jeg nu får lidt mere plads at arbejde på, så når jeg om en uges tid eller to går i gang med resten af arbejdet, kommer det forhåbentligt til at skride noget nemmere. Første etape har virkelig været plaget af, at jeg kun har haft få centimeters plads at arbejde på - og hele tiden har måttet flytte rundt med ragelset. 

På hver side af arbejdsbordet har jeg sat plader
 til at hænge værktøj på.
Ombygningen har været en stor beslutning - for egentlig var værkstedet ganske hyggeligt før, og taget i betragtning, at det var opført med genbrugs- og klunsermaterialer også særdeles billigt at opføre. Men det har kostet kalorier at holde det frostfrit - og efter at jeg nu har isoleret halvdelen af væggene og et stykke af loftet, kan jeg mærke, at det bliver nemmere at holde temperaturen derinde. Så de lidt dyrere materialer skal nu nok tjene sig hjem igen - og de nye vægge ser da forresten også ganske hyggelige ud.

Ingen kommentarer: