mandag den 10. juni 2013

Mandag morgen

En herlig sommerdag er begyndt

Skestork.
Det er sommer, det er sol, og det er mandag...

For en gangs skyld er morgenen ikke kold - og da jeg stod op ved halvfemtiden, kaldte Ulvedybet. Det er lang tid siden, at jeg sidst har været der om morgenen, så jeg drogg afsted med kameraet under armen. Heldigvis i bilen, for ærlig talt var der ikke til at være dernede for myg.

Vi er lige i ynglesæsonen, så der var ikke så forfærdeligt mange fugle at se. Mest de gamle kendinge. En enkelt skestork fouragerede og vendte næbbet mod fotografen, så man rigtig kan se det både imponerende store og ganske flotte spisebestik, som denne fugl har midt i hovedet.

Musvågen var mig for hurtig og lettede i samme øjeblik, jeg stillede skarpt. Knopsvanerne baskede majestætisk med hvin i fjerene. Det var lavvande og på den tørlagte fjordbund trissede en enkelt strandskade omkring og ledte efter godbidder.

Alt åndede sådan set fred og idyl - og herfra er der bare at ønske alle en god mandag. Vejrudsigten er ganske lovende.
M;usvåge.
Strandskade.
Knopsvaner.


Ingen kommentarer: