torsdag den 21. november 2013

En udfordrer

Snydt af naturen

Der var ikke meget udfordring over denne Challenger.
Tirsdag middag på vej til møde i Aalborg spottede jeg en blå kærhøg over rørskoven nede ved dæmningen.

Desværre havde jeg ikke kameraet med - og ej heller tid til at hente det, så der blev ingen billeder ud af den fugl.

Men nu er blå kærhøg lidt af en udfordring. Det er en af de forholdsvis sjældne fugle i Danmark, så jeg syntes da alligevel, at den skulle have chancen for at komme på bloggen. Og da vejret var næsten ideelt onsdag formiddag, tog jeg kameraet og en kande kaffe med ned til Ulvedybet.

Det blev til en dejlig formiddag i solen og det vindstille vejr - men det var så også det eneste, der skete. Selvfølgelig var der lidt andesnadren rundt omkring, en masse måger, et par skarver i luften og nogle fiskehejrer, der lettede, lang tid før jeg kom - men ellers skete der intet.

Eller det vil sige: Der skete faktisk en del i luften. Det kongelige danske flyvevåben havde en masse isenkram i luften med kurs til og fra skydeområdet i Tranum, men naturens egne flyvere tog sig en rigtig slapper og holdt sig i ro denne formiddag.

Så dagens eneste billede blev denne Challenger på indflyvningen til Flyvestation Aalborg. Challenger betyder som bekendt udfordrer, men det billede var nu ikke den store udfordring. Dagens store udfordrer var naturen - og den kunne jeg altså ikke knække...

Ingen kommentarer: