onsdag den 25. februar 2015

Midgårdsormen

En ordentlig stump træ

Det kommende dragehoved.
Her er det så - stubstykket fra et af de egetræer, som vi fældede i weekenden.

Det er en ordentlig klump træ. Jeg gætter på, at den vejer omkring 80 kilo, og jeg havde nær ikke fået den ud af bilen, da jeg kom hjem. Heldigvis trådte genboen, som i øvrigt sjovt nok hedder Dina, til og gav en hjælpende hånd. Respekt!

Det er planen, at stubben skal blive til et dragehoved, som vi kender det fra vikingeskibe og selvfølgelig også fra SAS-bemalingen i gamle dage. Når dragehovedet en gang bliver færdig, skal det op og hænge på gavlen til bålhytten.

Vikingernes dragehoveder var som oftest afbildninger af Midgårdsormen - så mon ikke, at vi her har et godt forslag til navn på bålhytten, når den tid kommer. Midgård - det lyder da ikke så ringe...

Nu skal egestubben skæres til, så den bliver lidt lettere og nemmere at håndtere - og så skal den tørre et stykke tid, før jeg kan gå i gang med skærearbejdet. Jeg satser på, at det kun er kernetræet, der skal bruges, så risikoen for revner er ikke så stor. Derfor skulle jeg gerne komme i gang ret hurtigt.

Ingen kommentarer: